Customer Care Specialist – Inside Sales

QIAGEN is one of the worlds leading biotechnology companies. With our sample to insight solutions that unlock valuable molecular information from biological samples, QIAGEN helps to improve healthcare and safeguard our societies, enables the development of new medicines and paves the way for scientific breakthroughs.


Join the revolution – and see how you can make a difference!


Customer Care Specialist – Inside Sales


Functional Area: Sales & Business Development

Location: Wroclaw (Breslau), Poland
Employment Type: Regular Full-Time
Duration: unlimited

 

Position Description
  • Active selling of service products to customers using QIAGEN instrumentation or Partner Business equipment to reach or overachieve the service budget.
  • Responsibility for a regional service budget.
  • Contacting customers mainly via phone and electronic channels.
  • Close co-operation with Field Sales, Marketing, Service Administration and Service management.
  • Efficient communication with customers and colleagues including the exchange with the EMEA InsideSales Service specialists.
  • Documentation of activities in the QIAGEN’s  CRM Tool (salesforce.com).
  • Take part in developing and implementation of action plans to roll out marketing activities, specific customer solutions etc.
  • Regular reporting towards service management.
Position Requirements
  • Bachelor of Science or comparable degree with professional experience, Molecular Biology background desirable.
  • Practical experience in handling laboratory instrumentation and/or service preferred.
  • Sales or customer service experience.
  • Fluency in English is mandatory fluency in one additional language would be an asset: German, French or Italian.
  • Low level of travel activities ca. 10%.
Personal Requirements
  • Excellent listening, verbal, and written communication skills.
  • Self-motivated with the ability to work independently and in teams.
  • Strong business sense, customerand result-orientation.
  • Excellent organizational and time management skills.
  • Professional phone etiquette.
We Offer
  • Possibility to develop in an international company;
  • Attractive office location in Sky Tower;
  • Attractive benefits package;
  • Language classes;
  • Private medical care;
  • Group Life Insurance;
  • Friendly atmosphere;
  • Happy Monday :)
APLIKUJ TERAZ

Zobacz podobne oferty

SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA
Firma:
Grupa Pascal
Lokalizacja:
dolnośląskie/ Wałbrzych, Świdnica, Lubin
Data publikacji:
wczoraj
Poznaj ofertę...
Aktywny i skuteczny rozwój bazy obsługiwanych klientówRealizacja wyznaczonych planów sprzedażyDbanie o pozytywny wizerunek firmy i dystrybuowanych marek.Doświadczenie w sprzedaży bezpośredniejUmiejętność nawiązywania i budowania trwałych relacji z...
SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA
Firma:
MOBI Sp. z o.o.
Lokalizacja:
dolnośląskie/ Wrocław
Data publikacji:
wczoraj
Poznaj ofertę...
Od 25 lat powiększamy bazę naszych Klientów branży stalowej oraz tworzyw sztucznych w Polsce i zagranicą.  Oferujemy:atrakcyjne wynagrodzenie;zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (liczymy na nawiązanie wieloletniej współpracy);atrakcyjny pakiet...
SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA
Firma:
Orange Polska S.A.
Lokalizacja:
dolnośląskie/ Wrocław, ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
Data publikacji:
wczoraj
Poznaj ofertę...
sprzedaż i promowanie oferty Orange w Salonie Sprzedażybudowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientamiobsługę klientów zgodnie ze standardami Orangeedukowanie klientów z zakresu nowych technologiistałe uaktualnianie wiedzy o ofertach Orange oraz...
Publikacja:
2019-05-16
Firma:
QIAGEN BUSINESS SERVICES
Miejsce pracy:
dolnośląskie / Wrocław