Referent

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ZGORZELCU
Referent
Miejsce pracy: Zgorzelec
Numer: StPr/25/0602
OBOWIĄZKI:
- Wydawanie druków w sprawie funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych orazinnych zadań realizowanych w sekcji;- Przyjmowanie i weryfikacja wniosków oraz załączonej dokumentacji w sprawachfunduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych wsekcji;- Udzielanie informacji w sprawach dotyczących uprawnień do świadczeń alimentacyjnych, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych w sekcji;- Przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach pomocy osobomuprawnionym do alimentów, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanychprzez sekcję;-Sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekuna, funduszu alimentacyjnego i przygotowywanie niezbędnych dokumentów do realizacji wypłat przez sekcję księgowo-budżetową;- Odbieranie korespondencji wpływającej do sekcji za pośrednictwem portalu Empatia iprzekazywanie jej pracownikowi rejestrującemu korespondencję wpływającą do ośrodka;- Przekazywanie osobie zajmującej się zgłaszaniem osób korzystających ze świadczeńopiekuńczych do ubezpieczenia emerytalno-rentowego i zdrowotnego odpowiednichformularzy z danymi ww. osób oraz przekazywanie informacji o koniecznościwyrejestrowania osoby z ww. ubezpieczeń;- Sporządzanie list wypłat składek na ubezpieczenie zdrowotne i emerytalno-rentowe zaosoby pobierające świadczenia opiekuńcze;- Miesięczne sporządzanie informacji niezbędnej do zapotrzebowania środkówfinansowych na realizację wypłat z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych,ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz innych zadań realizowanychprzez sekcję;- Prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,- Prowadzenie postępowania w sprawie ustalenia nienależnie pobranych świadczeń zfunduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych- Współpraca z urzędem właściwym wierzyciela, Urzędem pracy dłużnika oraz z - Współpraca z wnioskodawcami, urzędami oraz innymi jednostkami w zakresiepozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznawania prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych oraz innych zadań realizowanych przez sekcję,- Tworzenie, bieżąca aktualizacja wykazów, informacji i rejestrów przyznanych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz prowadzenie i uaktualnienie rejestru dłużników alimentacyjnych;- Współpraca z księgowością w sprawie naliczania odsetek oraz innych niezbędnych dorealizowanych zadań,- Sporządzanie niezbędnej dokumentacji i sprawozdawczości na zajmowanym stanowisku;- Prowadzenie innych spraw wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym doalimentów, świadczeń rodzinnych oraz innych;- Wydawanie decyzji i sporządzanie sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej;- Organizowanie pracy na stanowisku pracy w sposób zapewniający sprawna i terminową obsługę interesantów oraz terminowe wykonywanie nałożonych zadań;- Archiwizowanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami;- Wykonywanie innych czynności, nie ujętych w zakresie czynności, zleconych przez przełożonego związanych z działalnością Ośrodka;Umowa o pracę na czas określony - docelowo na 33 miesiące jedna zmiana - praca w godzinach od 07.30 do 15.30PROCEDURA KONKURSOWA - więcej informacji na stronie : https://bip.mopszgorzelec.iap.pl/files/files/Og%C5%82oszenie%20o%20naborze%20-%20referent%20w%20%C5%9Bw.%20rodz.%2027.10.2025r.(2).pdf
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: średnie ogólnokształcące
Uprawnienia: biegła obsługa komputera, Microsoft Office


Wymagania inne:

wykształcenie minimum średnie i 2 lata pracy przy prowadzeniu postępowań administracyjnych, znajomość przepisów: ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych aktów wykonawczych, dobra znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office), dobra komunikacja interpersonalna, gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, samodzielność, odpowiedzialność, dyspozycyjność, odporność na stres, umiejętność interpretacji przepisów prawa i ich praktycznego zastosowania, umiejętność pracy pod presją czasu, bardzo dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista.

Miejsce pracy:

Zgorzelec


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 5 200 PLN

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu

APLIKUJ TERAZ

Zobacz podobne oferty

SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA
Firma:
Powiatowy Urząd Pracy w Głogowie
Lokalizacja:
dolnośląskie/ Głogów
Data publikacji:
wczoraj
Poznaj ofertę...
1.Przeszkolenie bezrobotnego w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych oraz zapoznanie z obowiązującym regulaminem pracy.2.Prowadzenie działań promocyjnych różnych rodzajó służby wosjkowej.3. Uzupełnianie ewidencji osób...
SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA
Firma:
URZĄD MIEJSKI W LUBINIE
Lokalizacja:
dolnośląskie/ Lubin
Data publikacji:
wczoraj
Poznaj ofertę...
a) Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, nadzorem i rozliczaniem inwestycji. Sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań oraz prowadzenie bieżącej korespondencji w tym zakresie.b) Przygotowywanie przetargów zgodnie z ustawą - Prawo Zamówień...
SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA
Firma:
Nadleśnictwo Syców
Lokalizacja:
dolnośląskie/ Działosza
Data publikacji:
2025-10-31
Poznaj ofertę...
1. Kompleksowa organizacja pracy sekretariatu, w tym nadzór nad przepływem informacji i dokumentów. Stanowienie pierwszego punktu kontaktu dla klientów, partnerów biznesowych i gości nadleśniczego (osobiście, telefonicznie oraz mailowo).2. Kompleksowe...
Publikacja:
wczoraj
Firma:
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ZGORZELCU
Miejsce pracy:
dolnośląskie / Zgorzelec