Inspektor wojewódzki

Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 67762

Warunki pracy

- praca w siedzibie Urzędu,
- wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na II piętrze z dostępem do światła dziennego;
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe;
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie;
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.

Zakres zadań

  • prowadzenie postępowań administracyjnych I-instancyjnych w sprawach z zakresu stwierdzenia nabycia z mocy prawa oraz na wniosek, przez jednostki samorządu terytorialnego prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa,
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zgody starostom, wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej, na zbywanie oraz nabywanie, na wydzierżawianie, wynajmowanie i użyczanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych II-instancyjnych w sprawach z zakresu gospodarki nieruchomościami,
  • przeprowadzanie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa,
  • realizowanie zadań dotyczących ujawniania w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
  • rozpatrywanie skarg w sprawach z zakresu gospodarki nieruchomościami,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji w sprawach dotyczących stwierdzenia nabycia z mocy prawa z dniem 5 grudnia 1990 r. prawa użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń na nim posadowionych przez państwowe osoby prawne,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji w sprawach dotyczących nabycia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego prawa własności nieruchomości zajętych pod drogi publiczne, a stanowiących dotychczas własność osób fizycznych lub prawnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami
  • znajomość ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
  • znajomość ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
  • znajomość rozporządzenia w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
  • znajomość ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych
  • znajomość ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną
  • znajomość ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”
  • znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • znajomość ustawy kodeks cywilny
  • znajomość KPA
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

    APLIKUJ TERAZ

    Publikacja:
    2020-08-26
    Firma:
    Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
    Miejsce pracy:
    dolnośląskie / Wrocław